پژوهش گاه دانشجویان

مرجع مطالب علمی و دانشجویی

پژوهش گاه دانشجویان

مرجع مطالب علمی و دانشجویی

نیاز سنجی

برای اینکه آموزش‏‌‌های توانمندسازی سازمانی بتوانند اهداف سازمان را محقق نمایند و ماموریت‏‌‌های محوله بدرستی صورت پذیرد گام اول در آموزش تعیین دقیق و هدفمند نیازهای آموزشی است.
در صورتی که نیازهای آموزشی بدرستی تشخیص داده شده و مبتنی بر واقعیت باشند برنامه‏‌‌های آموزشی که بر مبنای این نیازها تنظیم و اجرا می‌شوند با واقعیتمطابقت داشته و در رفع مسایل و مشکلات فردی و سازمانی موثر واقع می‌شوند.
پس از احصا نیازهای آموزشی است کهمی توان اولویت‏‌‌های این نیازها را مشخص کرد و از زمان، بودجه و امکانات موجود سازمان به نحو شایسته استفاده نمود .
مسیله اصلی این است که از بین الگوها و روش‏‌‌های متنوع نیازسنجی آموزشی الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دورههای توانمندسازی سازمانی کدام است؟ این مقاله به منظور پاسخ به این سوال و انتخاب الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره‏‌‌های توانمندساز سازمانی انجام شده است.
جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل منابع علمی حوزه نیازسنجی آموزشی از قبیل کتب، مقالات علمی، پایان نامه‏‌ها و منابع اینترنتی می‌باشد.
در این تحقیق پس از گردآوری اطلاعات با بهره گیری ازمطالعات کتابخانه ای، منابع اینترنتی و بررسیهای اسنادی الگوی تعیین نیازهای آموزشی شغل و شاغل به عنوان الگویمناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره‏‌‌های توانمندساز سازمانی انتخاب گردید.
امروزه مسیله ارزیابی و سنجش نیازهای آموزشی کارکنان در نظام‌های علمی و کاربردی و آموزش آنان که قشر عظیمی از نیروی کار شاغل در سازمان‌ها هستند، جز مسایل ضروری تشخیص داده‌شده است که باید برای رفع آن اقدام شود.

منبع : مقاله  نیاز سنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.